Modernizacja linii kolejowej łączącej Małopolskę i Śląsk za ponad 360 mln zł z funduszy KPO

Modernizacja linii kolejowej łączącej Małopolskę i Śląsk za ponad 360 mln zł z funduszy KPO

Za sumę przekraczającą 360 milionów złotych netto realizowane będzie przedsięwzięcie, finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Przedmiotem inwestycji jest modernizacja linii kolejowej, która służy jako połączenie między województwami małopolskim i śląskim.

Niedawno doszło do podpisania umowy z wykonawcą zadania, które zakłada przeprowadzenie prac modernizacyjnych na odcinku pomiędzy Suchą Beskidzką a Żywcem. Projektem objęta jest suma wynosząca ponad 360 milionów złotych netto, które będą pochodziły z funduszy Krajowego Planu Odbudowy.

Szerszy kontekst dla omawianego przedsięwzięcia stanowi fakt, że trasa kolejowa łącząca Suchą Beskidzką z Żywcem to część linii numer 97, którą można określić jako Skawina – Żywiec. Z kolei fragment linii nr 97 biegnący między Skawiną a Suchą Beskidzką został wcześniej zmodernizowany w ramach innego projektu inwestycyjnego, dotyczącego tzw. „kolejowej zakopiance”.

Dorota Szalacha, reprezentująca PKP PLK, zaznacza, że nowy projekt umożliwi kontynuację prac modernizacyjnych, które tym razem obejmą trasę kolejową między Suchą Beskidzką a Żywcem. W efekcie realizacji tego zadania poprawi się jakość komunikacji kolejowej na tym odcinku. Dodatkowo, dzięki modernizacji linii kolejowej umieszczonej w malowniczym krajobrazie południowej Polski, stanie się ona bardziej atrakcyjna dla pasażerów. To również szansa na ułatwienie dojazdu do pracy i szkoły dla mieszkańców powiatów suskiego i żywieckiego, m. in., w Krakowie. Także turyści skorzystają na przedsięwzięciu – będą mieli dostęp do nowych, atrakcyjniejszych ofert podróży do Beskidu Żywieckiego z Krakowa czy z województwa śląskiego pod Tatry.